Sunday, February 7, 2010

LION Rooarrr!!!!!

Saya terbaca artikel (LION In The Living Room) ini dalam Reader's Digest January 2010...ditulis oleh Heidi Krause.ye saya tahu dah ramai orang tahu kisah ini, ye saya tahu dah ramai orang tersentuh dengan kisah ini.tapi saya tak tahu pulak kalau ramai orang yang ikut menangis seperti saya...(ye saya hati macam awan penuh air bila tempat sejuk dia pun turun...)

enchik Ace Bourke dan John Rendall memang hensem,kacak dan keram!! waktu muda-muda mereka (saya pasti jatuh cinta dengan mereka kalau mereka umur 22 sama saya.)ngee~~ dah tua pun keram wooh.


image courtesy of bookxcessblog.com

bole beli buku ni kalao mau

ye saya tau awak da tau..skip dua perenggan oke. kisah dia bermula di London sekitar 60's bila dua rakan super duper cool ni beli seekor anak singa dekat Harrods (wooh3 kacak sungguh la...)
then they name the cub Christian.diorang jaga Christian ni dekat their groovy Chelsea pad (saya jeles dowh dengan gaya hidup menarik mereka)..tapi kesian budak kecik ni...kerana dia sesungguhnya hanya seekor anak singa bukan kucing...(ye..African cat) bila dia menjadi terlalu besar...kawan2 berdua terpaksa merelakan Christian ke Africa-Nairobi..tempat yang lebih sesuai untuknya...under surveillance Enchek George Adamson~sekarang dah mendiang.Tapi Christian budak baik...dia adapt dengan persekitaran Kenya Utara dengan sangat mudah.Enchek Adamson kata beliau tu..(ye baby Christian was called Kings Road lion) "apart from initial toughening up,he required no training" macam tempat tu memang well designed untuk dia.(eh memang lah sengal...sah-sah ah singa dok hutan..) tapi tu bukan lah part yang buat saya menangis..BUKAN!!!! ingat aku gembeng sangat?

saya nangis bila..tskk..tsskkk..huwaaaa ); macam aku pulak yang reunion.. a year later (after duo tinggal Christian dekat Nairobi) bila diorang reunion balik...huuu...part itu sangat sedih.saya menangis hatta saat membaca artikel nya...Christian greeted caretaker dia dulu...(oh..oh..pertemuan yang sungguh amat-amat mendalam) macam dah sangat lama tidak bertemu.sedih nye...lion comel macam teragak-agak nak greet ace dan john..mungkin dia tertanya-tanya.."diorang ke tu?"
tapi..once dia dah dekat..wooh peluk macam nak jatuh member dua orang (srooott terharu)

terharu ? boleh klik sini atau sini

i love you...lion!!!

sedang haiwan (saya mungkin lebih gemar menggelar singa bernama Christian ini makhluk bijak) pun tahu berkasih-sayang...kenapa kita jadi manusia ni...susah sangat ye???

No comments: