Monday, October 4, 2010

i feel so good right now..

yess now..

u know why?

ROKOK DAH NAIK HARGA

baguslah..bagus sangat

saya tak pernah pun rasa rokok ni menggeramkan saya
tak pernah as in NEVER ok
malah.abah saya dulu perokok Dunhill tegar juga
malah.abang saya berempat masih tegar bergelar perokok juga
malah.abang ipar juga seorang perokok!

Nahh..mana bisa kan saya kata saya benci
kepada perokok
malah saya juga pernah...
ermmm..
malah saya juga pernah sayang..
sayang malah..
kepada perokok
kerana menjana ekonomi negara
(ye bahasa melayu SPM saya A)

tapi itu tidak berapa lama dulu..
beberapa hari sebelum beberapa dua minggu lalu
persekitaran dan usia,,
err ya..mungkin bila dah besar dan pemalas bersenam saya jadi sesak nafas bila dikeliling perokok

bukan satu bukan dua bukan lima (maksimum dikeliling oleh perokok jarak kurang 2 meter)
sepuluh malah!
sebelas malah!

oh bagaimana saya tidak sesak nafas?hendak dihalau pelanggan pemberi gaji..hendak dilarang oh.kecil lah pulak dunia di rasa

itu tidak mengapa..deria hidung masih boleh menahan..masih boleh bertahan..kerana kebal dek tercium.menghidu asap rokok sehari-harian di rumah satu tika dulu..

ini yang saya tak boleh tahan..
tak boleh menahan batuk saya keluar terkongkol
melihat kanak-kanak
ya kanak-kanak
bukan tingkatan satu atau lima
malah darjah lima!
darjah lima!

oh..iya..memang saya tidak melihat mereka merokok di depan mata
tetapi melihat kotak rokok berwarna merah itu terkeluar dari poket mereka sudah buat saya pening...
sudah buat saya pusing,,,

tidak..saya kisah!
saya kisah siapa ibu bapa mereka..
saya kisah siapa keluarga mereka..
kerana saya juga punya adik..
punya anak-anak saudara

ya..
saya masih boleh terima manusia seusia dan muda setahun dua dari saya merokok,senang kira anak-anak yang lahir sebelum tahun 1988,1989,1990.tapi anak-anak semuda BUDAK-BUDAK ini..yang lahirnya 90-an,millenium-an

oh mengapa ya?
mengapa masih terikut? saya kira merokok sudah hilang trendnya.merokok sudah terbukti pengkhianatannya..tapi mereka saya kira
mungkin belum cukup menimbang kira
belum kuat menahan goda

eh tapi come-on lah..merokok itu memang sudah tidak 'in'sudah tidak menjadi kegilaan gadis-gadis adik-dik ku

urghhh BUDAK-BUDAK
boleh tak jangan kau tunjuk kotak merah berlabel seberang itu kepada ku?
boleh tak kau jangan mengulum senyum lighter mu jatuh di hadapanku
aku sakit kau tahu?
SAKIT
mata aku tidak dapat menghalang otak ku fikir kau anak nakal.
mahukah kau adik?
mahukah kau aku lihat kau begitu?
pasti tidak mahu bukan..
pasti kau mahu aku lihat kau sebagai prospek pemimpin
prospek penjana ekonomi negara

adik oh adik...kakak juga tidak marah kau menjadi perokok
kalau itu mahumu..kau mahu tahu sebabnya..kenapa aku rasa bagus?
kerana........

baguslah..bagus sangat

ROKOK DAH NAIK HARGA

u know why?

yess now..

i feel so good right now..

2 comments:

V said...

1st!!

yenyenpreng said...

ape yang first??haha bungeks lah pai