Wednesday, November 24, 2010

Don Giovanni a.k.a Don Juan!

penduduk kelantan diminta waspada! gelombang kedua mungkin melanda!

haha tacky gila ayat buletin utama.ohhoo finally, sudah dapat broadband kembali.Alhamdulillah :)
tapi tiba-tiba tak tau nak cerita apa pulak. :)
okay-okay...

malam ini kita beremosi romantis.bisa?
maaf.ketagihan romanticsm belum surut

currently,oh no..malam ni..saya sedang study Don Giovanni (kejadah?)
okay-okay...
jangan lah marah...saya sudah kehabisan stok buku-buku maka terpaksa lah ku telah sahaja tulisan-tulisan internet.oh world's heaven!

Don Giovanni, as my 'tutor' described;

compared to Don Giovanni, all other existence is merely secondary.
WAH KAN?
He knows nothing of remorse.
His intellect is inflexible; he is an evil idealist
WAH KAN?
No earthly power can reform him; he can only perish
WAH KAN?

hee..oh ye..ye..anda patut baca dengan muzik ini sebagai iringan! lupe plak nak bagi tau tadi.soriii 
(^  ^)


                      
baik pergi baca balik!

cool kan Wolfgang Amadeus Mozart? (nama pun dah cool!!hehe)


oh ya..Don Giovanni.cuma satu watak.inspirasi.kepada Mozart.dalam opera agungnya.
dan ya..saya masih mendalami, Leporello si kambing hitam, Elvira, Anna, Ottavio, Zerlina dan Masetto


dan ya..saya prefer Don Giovanni berbanding Don Juan
lebih klasik..dan lebih real..


ada siapa-siapa boleh ganti my tutor Wojceich G. Lesnikowski?
i love to learn more :)

oh my,,saya benar kedengaran seperti diacu Liberal bukan?


No comments: