Monday, November 15, 2010

Jiwa

ini BUKAN pengakuan ikhlas ku

mungkin kau sudah tahu
tapi dia belum.

oh jejak, jarak, terputus,
aku malah lalang
dibuai di tiup angin.

dia malah menjadi besi
seampuh pewaja
Lithium Amy Lee barangkali belum ampuh mengikis jiwa grunge nya.

Lamestain di bilang dirinya.
Aku bantah.keras.
Lamestain.kau sedarkah?

Mulut mu bicara sufi
Hati mu irama indie

Eh penat aku berdiri.
masih the girl next door aku kira
mungkin,
ya mungkin
You Just Havent Met Me Yet (oh versi michael buble itu pasti kau tidak sadar)

Lamestain menurut URBAN DICTIONARY  mengikut kaca matanya  (pemikir kanan ini kira) "Someone who is uncool or not in with current trends."  

Iye.mungkin aku yang lamestain.kau yang grunge.tidak lamestain. (penyalahgunaan tatabahasa).
tolong kau jangan menganggap dirimu begitu tidak boleh?iya.aku dengar nasihatmu.chop.aku nak duduk.betul,penat menjadi gadis pintu sebelah..eh, tapi curi-curi lihat, curi-curi pandang, meraup dalam diam sebenarnya menarik.terkesan.weh.sangat cool.baik lah.aku tidak lamestain.kau iya.hah kan :)

kau sedar.betapa engkau itu sebenarnya diam-diam menjadi MUSE orang ramai.aku.diri aku dan jiwa.cukup ramai kan?hah sekali lagi.lamestain kah kamu?perindu gadis kalis peluru?penyorak hatikolam (kah3)
eh.aku masih ingat, ah tak mengapa.SUDAH.

aku sebenarnya benci terpengaruh menjadi lain.maka aku anggap kau eh bukan,, menjadikan kau bahan perindu ku.hah kan! :)

2 comments:

The Hetzel said...

wehhhhh.dah jatuh cinta ke???????????

Anonymous said...

yen-haha dah lama...kawan sekolah lah!beliau jek tak tahu.kah3