Sunday, February 13, 2011

Etika Entry

okay, asyik merapu agak boring kan? rasa nak menangis kan?hehe

baiklah.pernah kah anda pergi ke majlis kahwin, kemudian tiba-tiba rasa out place? pernah? sebab saya baru pulang dari majlis kahwin anak jiran merangkap bff sekolah rendah kakak tadi. Alhamdulillah. segala berjalan dengan lancar dan member tu selamat menjadi seorang puan dengan sekali lafaz nikah sahaja.

eh tak..tak..saya tidak bercadang hendak membuka cerita jodoh ke atau 'mak saya nak kahwin'.tak.Bosan kay (note capital B).cuma...kalau kita pergi majlis kan, suppose to dress up according to the events lah kan? i mean kalau pergi majlis kenduri tahlil or doa selamat...kejadah nya nak pakai mini skirt dengan tube kan? i bet kalau perempuan liar mana pun tak sanggup lah nak masuk majlis gaya tu unless dia memang 'ada aku kesah' punya orang.tapi saya memang jahat (warning awal) kalau ada tetamu macam tu datang majlis tahlil di rumah saya, saya akan menghadiahkan kain kapan kepada beliau. okay over. mungkin sekadar jubah atau baju kurung agar nampak lebih sopan.its a matter of respect ya.kalau tak respect tuan rumah. tolong respect majlis dan tetamu-tetamu majlis.

tapi! bagaimana pula halnya untuk tetamu yang over dressed? sampai "oh, ingatkan pengantin tadi" ha, todia... itulah cik kiahhh, tadi tu ada pulak mamat ni pakai baju putih siap sampin siap butang baju melayu penuh lima. tinggal nak tambah songkok senget bubuh kerongsang batu permata ja..heheh haa saya puji lah his effort to dress accordingly. rare kot sekarang nak jumpa orang lelaki pakai baju melayu siap kalau pergi majlis kahwin..abang ipar pengantin pun pakai baju melayu seluar slack saja..tapi mamat ni. dress up macam dia yang nak menikah pula.aduiii. parah weh kalau sampai tok kadi pun tersalah orang nanti, haha!okay.pakai baju melayu.cun.pakai baju melayu kaler putih. putih pearl, putih baju sekolah, putih colgate tak berapa cun sebab anda tetamu. dan anda pengiring pengantin lelaki. okay mungkin tu baju masa anda menikah so anda rasa sayang kalau nak simpan baju tu dalam rak je.so what? tu tetap tidak mensesuaikan anda berpakaian begitu ke majlis orang ya encik.dan lagi tak sesuai sebab i ingat u lah pengantin lelaki!! miahaha.dah bye!

No comments: